søndag 30. januar 2011

Det går mot kos og kaos nok en gang.

Endelig! Denne helgen fikk jeg resten av vårløkene i jorden. Iris, krokus, tulipaner, liljer og trillium er plantet i høye firkantpotter. Foreløpig står de inne i uoppvarmet planterom. Når telen er borte, tenker jeg meg å plante dem ut i bed og store potter.

Ut på sommeren i fjor bestemte jeg meg egentlig for at jeg (nesten) ikke skulle så noe denne vinteren. Det går jo ikke an å avstå helt fra frøsåing. Som det fremgår av sålisten min er jeg nå godt i gang med en ny så-sesong og alt tyder på at det etter hvert blir sådd minst like mye som i fjor. Frøsendingene fra STA og SRGC er ikke ankommet enda, så her kommer mer.
Kjenner jeg meg selv rett, så blir det nok rikelig med både kos og kaos i Ramshagen dette året også.

4 kommentarer:

  1. Høres helt riktig ut alt dette :-) Kos deg i kaoset - det er slik vi hagegale trives med!!!

    SvarSlett
  2. Det var litt av en såliste du presenterer =) Og det var du som ikke, eller nesten ikke, skulle så noe i år! (He-he) Det er så rart med det, når våren nærmer seg, så skjer det noe med oss liksom!
    da MÅ vi bare så et frø eller ti!
    Lykke til med spiringen =)

    SvarSlett
  3. Ja "galskapen" vil liksom ikke slippe taket.
    Selv om jeg vet at jeg et stykke utpå sommeren kommer til å ønske at jeg hadde sådd bare bittelitt, sår jeg nå "i vilden sky" og tenker "den tid, den sorg".

    SvarSlett
  4. Jeg er glad for at galskapen ikke vil slippe taket! Det er jo bare en fryd å få se en spire fra et lite frø bli til en vakker plante. Jovisst gaper man for høyt av og til og er lei av hele priklingsarbeidet fordi man har sådd for mye, plantene blir ikke sånn som forventet, spiringen kan utebli eller bli dårlig. Likevel fortsetter vi hagegale - det er det som er så herlig! Og resultatet - ja det blir vi som oftest ganske så fornøyde med. Så galskapen vil jeg absolutt beholde lengst mulig!!
    Lykke til med sådden.

    SvarSlett