søndag 18. januar 2009

Litt innekos


Denne helgen har det vært kaldt og vindfullt ute, så det ble "tulleting" inne i stedet for tur ute. Jeg begynte med å lage et par "gressbarn" av melkekartonger. Har planer om å lage slike sammen med barnebarna, og tenkete det kunne være greitt å prøve på egenhånd først, slik at vi har et ferdig eksempel som ide-modell. Resultatet av første forsøk kan du se på bildet. De malte kartongene har fått armer og ansikt. Nå gjenstår å fylle dem med leca og jord og så gress i toppen slik at de etter hvert får grønt hår.
Jeg har også laget 4 "meisekongler" av store, flotte grankongler. Først festet jeg en ekstra sterk tråd øverst i hver kongle. Etter å ha dekket konglene med et tykt lag delfiafett, har jeg pakket to og to i cellofanpapir. Disse skal bli gevinster til utloddingen på hagelagets møte i morgen kveld.
Jeg har også dekorert en blomsterpotte og fat. Etter ide fra en hagebok for barn, skal jeg legge en pose med litt spesielle staudefrø, litt perlite, et par merkeskilt og evt. andre småting oppi potten, bruke fatet som lokk og til slutt knytte en fin sløyfe rundt. Vips, så har jeg enda en gevinst til utloddingen i morgen. Da morgendagens møte er årets såmøte, tenker jeg en potte med frø etc. må være midt i blinken der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar