tirsdag 11. august 2009

Ripsmuffins og andre godsaker

Sist uke var jeg heldig og fikk plukke mengder av rips. Litt rabarbra fikk jeg også. En god del av ripsen la jeg i fryseren for videre bearbeiding på et senere tidspunkt. Resten ble prekevert til diverse godsaker.
Jeg laget 2-3 liter deilig ripssaft. Barnebarna testet den - grundig/maaange glass - og var veldig fornøyd med saften.
Er ikke så glad i ripssyltetøy, men jeg laget 10 glass ripsgele. Laget også et par glass ripschutney. Var ikke like fornøyd med den som med saften og geléen. Brukte litt av ripsen sammen med rabarbra og laget to varianter av rabarbra-/ripspai. Kjempegode!
Siste, men ikke minst, bakte jeg ripsmuffins sammen med Elise (5 1/2) og Erik (8). Første gang jeg har laget ripsmuffins, men definitivt ikke siste gang. Ripsmuffins er herlig!! Vi lagde noen med bare rips og noen med rips + sjokoladebiter. Begge deler smakte deilig, men jeg holder en knapp på de med bare rips.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar