søndag 14. februar 2010

Et sørgelig syn.

Sist helg sådde jeg blodbeger og en del primulafrø og i dag skal jeg så litt mer stauder. Er litt seinere enn vanlig med såingen dette året, men ute er det fortsatt vinter med et godt snødekke i hagen. Skjønt snødekke og snødekke fru Blom!

Som bildet viser er en stor del av hagen dekket med stein og jord. Vi har nemlig fått vannlekkasje et par-tre meter fra husveggen. Rørlegger i samråd med forsikringsselskap besluttet at beste løsning blir å legge nye rør i en ny grøft. Hagen er bratt, så alt måtte graves opp for hånd. Status pr. i dag er flere meter DYP grøft og hauger med stein og jord "all over".

Heldigvis har "graveren" vært hensynsfull og lagt store, grønne presenninger under massene. Under presenningene er det heldigvis et bra lag snø, for under der igjen er det blomsterbed mange, mange forskjellige planter. Jeg regner med at plantene klarer seg, men ser virkelig fram til å få tingene på plass igjen. Småfuglene, stakkars, har ikke fått servering på "fuglerestauranten" de siste par ukene. Det er nemlig helt umulig å klatre over stein- og jordhaugene for å komme ned til matstasjonen.
Nå håper jeg det er like før de får lagt nye rør på plass og kan starte oppryddingen. For en jobb de får!

5 kommentarer:

  1. Og for en jobb du får!
    Håper ikke du mister mange skatter!
    Kanskje får du plass til noen nye :)

    SvarSlett
  2. Au-au, det ser skummelt ut! Håper det går bra med de nedgravde. Hvis ikke må dere få dem med i forsikringssummen!

    SvarSlett
  3. Det passer aldri med slike uforutsatte ting. Jeg fikk en erfaring i høst som satte humøret mitt et par hakk ned - fortsettelse følger.... Det går nå helst bra. Krysser fingrene for de som ligger under haugen!

    SvarSlett
  4. Ja, jeg må si jeg er spent på hvordan dette går. Trodde/håpet de var ferdige med gravingen før helgen, men ser at de har gravd enda mer i dag. Nå er faktisk hele "fjellhagen" min dekket av jordhauger og store steiner.
    Håper de gjør en skikkelig jobb når alt skal legges tilbake på plass.

    SvarSlett
  5. Egeninnsatsen kan du også få igjen for på forsikringa, til en fast timesats. Men det visste du sikkert. ;)

    SvarSlett