fredag 9. april 2010

Jeg fant, jeg fant ...

Mye vakkert og spennende å se på min lille, vårlige hagevandring i dag.

I en potte på trappen står en vidunderlig, liten iris og møter meg med sitt strålende smil.
Lenger nede i hagen står disse vakre blekrosa skuddene. Skuddene er som vakre smykker. Blodroten har spirt!
Like ved blodroten står lodne anemonespirer og lyser i ettermiddagssolen.
Villtulipanene står med elegante nyskapte knopper. Det er som en liten søskenflokk som bare venter på å få springe ut og leke i vårsola.
Helleborusen er virkelig et studium verd. Den ene står der rank og stolt med mengder av vakre klokker som krever at man faller på kne for riktig å nyte deres indre skjønnhet.
En annen helleborus er mer trolsk. Med åpent gap kommer den løpende på to bein mens den veiver med hode og vinger. Herlig spennende! - Og så vet jeg jo at den om noen dager blir en fager, mørk skjønnhet.
Men enn så lenge sørger den for mystikk og trolsk stemning i hagen.
Andre helleborus har vært litt tidligere ute og står allerede og lyser i all sin prakt.
¤¤¤¤¤
- og dette er bare litt av alt det vakre og spennende jeg fant i hagen i dag -
VÅREN ER VIDUNDERLIG!

6 kommentarer:

  1. Våren er deilig!
    nefertiti

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder!

    SvarSlett
  3. Flotte vårlege bilder.
    Anemone spiren var lekker! :)

    SvarSlett
  4. Så flink du er til å ta gode bilder! Nå synes våren!!!! Ha en fortsatt god helg!

    SvarSlett
  5. Takk nefertiti, smgj, hajal og Blomsterguri, for hyggelige kommentarer.
    Så må jeg få rette opp en feil. Anemonespiren er ikke en anemonespire, men en Kubjellespire. Jeg husket feil, og trodde det var en høstanemone jeg hadde der. Leste på skiltet idag og så at det var en Kubjelle. Ble litt flau.

    SvarSlett
  6. Herlig tid å se hvordan det begynner å spire og gro i folks hager! Veldig fine bilder Bjørg. En kan få vårstemning av mindre!

    SvarSlett