torsdag 6. mai 2010

Et av mine vakre "blomsterbarn".

Nå er aurikkelblomstringen godt i gang. Har flere aurikler som blomstrer for første gang denne våren, så det er veldig spennende å se hvordan blomstene blir.
De fleste er vakre, hver på sin måte. Noen har vidunderlig duft. - Og innimellom dukker det opp et og annet vidunderbarn , som denne røde her. Aller vakrest var den som nyutsprungen, som på dette bildet, men den beholdt det meste av skjønnheten også som mer moden blomst.
Har flere nye som er i ferd med å springe ut, bl.a. noen med fylt blomst. Gleder meg til å se hvordan de blir.
- Er nok litt hekta på aurikler, ja!

3 kommentarer:

  1. Det er veldig vanskelig å ikkje bli hekta på auriklar. Nydelige plantar er det og mange med god duft. Absolutt ein av mine favorittar og.
    Kos deg med aurikkelblomstringa utover våren!

    SvarSlett
  2. Det var en liten lekkerbisken! (Jeg er også en smule hekta.)

    SvarSlett
  3. Takk, hajal og Berit.
    Ja, jeg har nok sett bilder av en del misunnelsesverdige prakteksemplar i hagen din, hajal
    Når en sår selv, er det lett å bli hekta. Det er også et deilig spenningsmoment om en av de VIRKELIG FLOTTE dukker opp hver gang en ny årgang blomstrer for første gang.

    SvarSlett