mandag 25. mai 2009

Mye jobb og mange gleder.

Deilige arbeidsdager i hagen ble avsluttet med en liten fotorunde. Men før jeg kom så langt hadde jeg de siste 3-4 dagene utvidet et blomsterbed, luket og ryddet i et par andre, priklet og plantet, - og flyttet ørten potter med pelliser, engletrompeter, fuchsia og annet "potteknask" ut fra planterommet. Jeg har kost meg skikkelig, - og nå er planterommet snart tømt. (At det er rimelig kaotisk utenfor er en helt annen sak.)


Det er mye fint som blomstrer nå. Den rosablomstrende polemoniumen kom fint opp i år også. Asarina procumbens som har sådd seg selv i singelen langs husveggen blomstrer. Blomstene jeg har samlet i bildet over, viser bare et bittelite knippe av blomstringen i hagen.
Stjerneskjermene har ikke åpnet blomstene helt enda, men knoppene er skikkelig stilig på nærbilde.
Det er forresten fasinerende hvor flott mange ting blir når en bare kommer nær nok innpå dem; slik som f.eks. denne lille edderkoppen som hadde slått seg ned i en gul tulipan.
Planter med vanndråper kan gi herlige bilder. Jeg har tatt utallige bilder av denne vakre hostaen, både med og uten vanndråper. Det er like spennende hver gang. Bladene i seg selv er nydelige, og med glitrende vannperler blir det som det vakreste smykke.
Selv aldrende tulipaner blir vakre med et dryss av vannperler.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar