søndag 21. juni 2009

Haging og hagl.

Det er ikke mer enn et par dager siden vi hadde et par skikkelige haglebyger. Mange planter har fått "prikkete" blader fra hagl som hamret på bladene. Huff og huff, - tenk, haglebyger midtsommers! Håper det ikke blir mer av den sorten.
I dag har vi heldigvis hatt fint solskinn hele dagen. Temperaturen steg også en del grader, så den gode sommerfølelsen kom umiddelbart tilbake.

Denne helgen har stort sett gått med til å plante ut og potte om. Det går framover, men jeg har fremdeles mye igjen før alt er plantet og pottet slik jeg ønsker, - kanskje kommer jeg ikke dit denne sommeren heller. Det pleier gjerne å ende slik.

Hypertufatrauet mitt er i alle fall ferdig. Det er ikke så stort, men jeg synes det ble riktig fint nå når jeg har plantet i det.
For noen dager siden var jeg en tur på Biltema og kjøpte meg en trehvit skohylle. Den skal ikke brukes til sko, men bli urtehylle på terrassen. Hyllen har jeg nå skrudd sammen og malt med to strøk. Det går nok et par dager til før malingen er tørr. Gleder meg til den blir ferdig slik at jeg kan få en skikkelig og lett tilgjengelig plass til de minste urtepottene mine.

Inne i stuen har cliviaen akkurat startet årets blomstring. Den lyser fint opp og er heldigvis lite arbeidskrevende. Det meste innendørs går "for lut og kaldt vann" i sommerhalvåret her hos meg.

1 kommentar:

  1. Hyperturfatrau har eg veldig lyst på, håpar vi får til eit kurs i hagelaget iløpet av neste sesong.
    No kjem visst varmen, kansje vi får ei jonsokaft med gode temperaturar og, det er sjelden her på vestlandet.

    SvarSlett