lørdag 16. januar 2010

The Afterlife & An Irish Blessing

The Afterlife.
Fra en i utgangspunktet ukjent gavevenn på Origo-sonen "Operasjon julegave" fikk jeg en overraskelses-julegave som inneholdt et deilig mykt pledd, to par rosa hagehansker og to yndige blomsteroppheng.
I julen pyntet de to sistnevnte opp i stuen med en rød tulipan i hver. De var som to smykker der de hang i hver sitt lille vindu.
Som jeg vel har avslørt tidligere, er jeg litt fasinert av tulipaners "Afterlife". Dette gir seg bl.a. utslag i at jeg bare ta bilde av dem før jeg kaster dem.
Jeg synes det ble et fint bilde av den døde tulipanen i blomsterglasset i det yndige opphenget, og jeg gav det umiddelbart tittelen "The Afterlife".
An Irish Blessing.
På en tur i Irland for noen år siden kom jeg over dette keramiske bildet.
Fordi jeg likte både teksten og det irske utseende, kjøpte jeg det.
Kom tilfeldigvis til å ta se på dette bildet i dag og tenkte at teksten i grunnen passer godt nå ved inngangen av et nytt år og en ny vår:
May the road rise to meet you
May the wind be always at your back
May the sun shine warm upon your face
and the rain fall soft upon your fields
And until we meet again
May God hold you in the hollow of his hand.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar